Dag 5

31 mei 2017

Dag 5 van Cambrai naar Tugny-et-pont . Totaal ongeveer 72 km gefietst. Marjo met 2 fietsbroeken over elkaar aan zodat haar billen beter beschermd blijven . Het was weer een supermooie tocht met veel afwisseling . Mooie glooiend landschap en natuur. Er moest af en toe flink geklommen worden maar als toetje heb je dan ook weer een afdaling waar je af en toe meer dan 45 km per uur haalt als je niet afremt. Ook een Uittustenmooi stuk over het jaagpad langs het kanaal 'Canal de Saint Quentin' . Onderweg weer water gekregen. Nu weer aangeland in een pelgrimsoord . De heet en mevr NoblesseSuper leuk met een hele grote tuin met vijver. We waren er al voorbij gereden omdat we dachten dat dat het niet kon zijn. Ons verblijfEen idyllisch plekje. We moeten het eten wel zelf maken maar kunnen gebruik maken van de ingrediënten die beschikbaar zijn. Er is ook bier en wijn gekoeld en kunnen ook dat nemen als we willen. We mogen daarvoor een vrijwillige bijdrage in een pot stoppen. Echt leuk om dat meet te maken . Het is wat provisorisch maar dat heeft wel wat. De fietskleding hangt al weer aan de waslijn . Dat heb je niet in een hotel!  Er is ook nog een zelf gemaakt kapelletje in de grote tuin. Jean Noblesse de beheerder is kunstenaar en filosoof zoals hij zelf vertelt maar kan geen woord Engels. Toen we met hem zaten te praten en er een Nederlander belde    Om te vragen of er plaats was voor een bepaalde dag , gaf hij de telefoon aan mij om dat met die man verder af te spreken. Leuk toch! Later op de avond kregen we ook nog een Vlaming als buurman naast ons. Deze was ook af en toe de tolk voor ons en de beheerder.

Het heeft nog wat geonweerd en geregend die avond maar was niet heftig. Foto's kan ik er nu nog niet goed op krijgen even afwachten dus.