Dag 6

31 mei 2017

Dag 6 van tugny-et-Pont naar Lachelle ongeveer 74 km. Na een voortreffelijk ontbijt van 3 Euro en een paar foto's van de beheerders op pad gegaan met een beduidend lagere temperatuur dan gisteren. Tot aan Noyon was het een saai stuk tussen de glooiende akkers door met af en toe een rustig dorpje. IMG_0683Noyon is wel een leuk stadje met een mooie kathedraal 'Notre Dame' waar we weer een stempel gescoord hebben. Ook nog twee sponzen aangeschaft om de billen van Marjo extra bescherming te geven. Dus met twee fietsbroeken en onder elke bil een spons fiets zij nu door het Franse land. Mairie kn CompiegneVan Noyon naar Compiegne was afwisselender door het bosgebied . Compiegne is een grote stad met veel industrie waar we eerst langs reden maar zeker ook een mooi centrum met oude gebouwen . Vooral het gemeentehuis is schitterend. Na het bezoek aan de kerk Saint Jacques alweer een stempel bij Office du toerisme gescoord. Omdat de pelgrimsherberg gisteren zeer goed bevallen was hebben we ook maar weer een herberg in het dorpje Lachelle genomen. PelgrimshuisTotaal anders dan de vorige wat het ook wel weer leuk maakt. Hier zijn we alweer de enige gasten en moeten ook alles zelf doen. IMG_0695Omdat we geen eten bij ons hadden heeft de beheerder Jean Hugues Renault ons met zijn BMW cabrio naar het naast gelegen dorpje Rémy gebracht om nog wat inkopen te doen. Wat een service! Ook alweer een stempel erbij van Jean. Dit alles voor maar €8 per dag per persoon. We hebben ons zelf gekookte maaltje buiten in de tuin van de 'Mairie' opgegeten . Al met al weer een prima dagje vandaag. Foto's volgen nog