Dag 8

1 juni 2017

Na een echt Frans ontbijt (zonder vleeswaren of kaas) aan de nieuwe rit begonnen met zonnig weer. Meteen al een steile klim van ongeveer 10 % gelukkig niet al te lang. Het korenlandschapHet was een pittige tocht met veel venijnige klimmetjes tussen de dorpjes en de korenvelden door. Geen spectaculaire dingen gezien maar wel een afwisselende tocht.  Bij Mézières de twee bruggen over de Seine gefietst.De Seine bij Mézières  Omdat er weinig overnachtingsplekken in ons boekje staan bIj de Mairie van Mézières gevraagd naar logies . Ze waren zeer behulpzaam en een van de baliemedewerksters kon redelijk Engels en heeft wat adressen voor ons opgezocht zo'n 20 km verderop. 1 van de adressen gebeld en er was nog plaats in Chambre dhotes Le Bui in  Garancieres . http://www.chambresdhoteslebuis.com/ . Met een omweg via Tacoignieres in Rue de L'Elise 42 terecht gekomen. Chambre dhoteHet is een grote villa met een grote tuin, zwembad, tennisbaan, vijver enz. Het kost wel €140 per nacht!!! Een heel verschil met de goedkoopste van €16 . !  Toch weer ongeveer 80 km gefietst vandaag! Lekker een duik genomen en het zwembad en gerelaxed in de ligstoelen . Daarna nog heerlijk gegeten bij restaurant Franky's bij het station. Prima plek! Morgen de laatste rit naar Chartres. Dan nemen we zaterdag een rustdag voor de terugreis.