Dag 9

2 juni 2017

Vandaag is het nog bewolkt. OOntbijtzaalns karig Frans ontbijtje met alleen brood , jam en een croissantje staat in de grote kamer klaar. Na het ontbijt vertrekken we voor onze laatste rit naar Chartres. Uitzwaaien is niet bij deze prijs inbegrepen waarschijnlijk . Om ons ontbijtje aan te vullen rijden we nog even langs de supermarkt voor wat bananen en toetjes. Het is een afwisselende tocht door dorpjes bos en boerenland. KasteelBij Maintenon op een terrasje nog wat gedronken en het kasteel bewonderd. De benen waren vandaag bij ons beiden niet in topvorm het ging wat moeizamer. Gelukkig waren de klimmetjes minder lastig dan gisteren . Een paar kilometer voor Chartres kwamen wij op een mooi fietspad langs het riviertje de Eure. Een reetje in de wei keek ons  verschrikt aan en was verdwenen voordat ik een foto kon maken. In Chartres werden we aangesproken door een man die vroeg of we de St Jacques route reden en of hij ons kon helpen met het vinden van de weg. Hij heeft toen met zijn auto een stuk voorop gereden naar de BenB waar we moesten zijn. Erg vriendelijk! Ook Silvie van de BenB was zeer behulpzaam en praat redelijk Engels zodat we elkaar goed konden begrijpen. Chartres is een heel mooie stad met een grote KathedraalKathedraal waar vanavond het Concertrequiem van Verdi werd gespeeld dan gezongen door het Nottingham Symphonic Orchestre en een paar koren met 4 solisten. KoorenorkestDit was een mooi slot van deze laatste echte fietsdag. Morgen nog wat sightseeing en verhuizen naar een ander BenB , want Silvie is al volgeboekt voor morgen helaas.